Omroepblad MAX Magazine heeft er dit jaar meer dan 30.000 nieuwe abonnees bij gekregen en telt nu wekelijks meer dan 200.000 lezers. “Je ziet dat mensen nog steeds, ondanks de opkomst van internet, behoefte hebben aan een papieren programmagids”, stelt Jan Slagter, directeur van Omroep MAX.
Het magazine is niet alleen het grootste omroepblad geworden, maar ook (opnieuw) het snelst stijgende magazine van Nederland. Volgens uitgever en hoofdredacteur Peter Contant is de rek is nog niet uit: “Ik geloof stellig dat we met ons blad nog meer kunnen gaan doorgroeien. Daarnaast staat er bijna een tweede programmablad in de steigers en hebben we verregaande plannen om met de uitgeverij meer activiteiten te gaan ontplooien. Mijn persoonlijke wens is om voor de MAX-lezers een aantal keren per jaar een glossy te maken.”
Jan Slagter is blij met de behaalde mijlpaal: ”Toen we het magazine in 2013 lanceerden, hadden we niet durven dromen dat we deze betaalde oplage zouden halen. Ik ben ontzettend trots op dit bereikte resultaat. Je ziet dat mensen nog steeds, ondanks de opkomst van internet, behoefte hebben aan een papieren programmagids, waar niet alleen programmagegevens in te vinden zijn, maar ook veel interessante artikelen, columns en leuke acties.”
Hij stelt dat MAX Magazine vanaf dag één veel meer dan alleen een radio- en tv-gids is en bovendien helemaal toegesneden op de vijftigplusser: “Al bij de eerste editie viel de goede leesbaarheid op, door het gebruik van extra grote letters op helderwit papier.”