Magazine brengt nieuwe collectie C&A met AR tot leven

Voor de lancering van de nieuwe Herfst- en Winter-collectie in Europa organiseerde C&A half mei een virtuele modeshow. Daarbij bracht een gedrukt magazine de nieuwe collectie via Augmented Reality (AR) tot leven.

Zo’n 550 genodigden uit 19 landen ontvingen voorafgaand aan de virtuele modeshow ook een box. Daarin zat, naast allerlei lekker eten en drinken, een 20 pagina’s tellend Collection Showroom AW21 magazine. Door met een smartphone de QR-codes te scannen haalden de lezers via een zogeheten AR portal vier mannequins in huis. Zo kregen ze een preview van de collectie. Ook ontdekten ze via collages en moodboards in AR de mensen en het idee achter de collecties, aldus de makers. “En ze worden zelf fashion designers door een schets in te kleuren om die vervolgens in AR voor zich te zien staan. En om de spanning voor het event op te bouwen knalt letterlijk de herfst en een aftelklok in AR uit de centerfold.”

C&A viert dit jaar zijn 180-jarig bestaan. Het bedrijf kent een rijke geschiedenis als voorloper binnen de modesector. “Doordat we een traditioneel medium wisten samen te brengen met de allernieuwste technologie hebben we iets heel unieks gecreëerd”, aldus C&A.

Catalogi Tijdschriften

Plaats een reactie