Loeki de Leeuw maakt zijn comeback, niet op de televisie maar op papier. Het reclamefiguurtje brengt eenmalig een eigen glossy uit met de titel LOEKI!
Van 1972 tot 2004 speelde Loeki de Leeuw de hoofdrol in zevenduizend filmpjes van de STER-reclameblokken. Voor het speciale Loeki magazine duiken de makers in de geschiedenis van het reclamekarakter. Wat komt er kijken bij het ontwikkelen van een karakter, het produceren van dergelijke animaties, hoe is de kreet ‘Asjemenou!’ ontstaan en in welke mate werd Ster-censuur toegepast om het imago van bepaalde producten hoog te houden?
Louise Geesink nam in 1984 het Loeki-stokje over van haar vader Joop Geesink, de bedenker van het figuurtje: “Dit tijdschrift is een prachtige kans om de leeuw opnieuw in de schijnwerpers te zetten.” Ook uitgever Seb van der Kaaden is enthousiast: “Loeki is een wat onhandige leeuw die heel vaak valt of met tegenslagen te maken krijgt, maar altijd weer vrolijk opstaat. Die kenmerken hebben we ook in de glossy gestopt.”