Supermarktketen Lidl mag zich met zijn papieren reclamefolder ‘overall winnaar’ noemen van de Beste Folder Award 2022. De hoofdprijs in de categorie ‘online folder’ ging dit jaar naar supermarkt Dirk.
In de afgelopen maanden gaven consumenten ruim 92.000 beoordelingen over hun favoriete folders. Op basis daarvan werden vorige week de Beste Folder Awards 2022 uitgereikt tijdens het ‘Catch the Shopper’ evenement.
Nieuw tijdens deze editie van de jaarlijkse wedstrijd was de toevoeging van een deskundig jurypanel. “Dit panel heeft de folders die uiteindelijk de stemgrens hebben bereikt beoordeeld op dezelfde aspecten als de consument. De panelleden zijn betrokken bij het ontwerp, het drukken, de techniek, de distributie of verspreiding van de folder. Hun beoordeling telde voor 30 % mee in het eindresultaat. De overige 70 % is bepaald door consumenten.”
Winnaars in vijf categorieën
De organsiatie legt uit: “Ook dit jaar was er binnen elke categorie weer een online winnaar en hebben we ook weer een online overallwinnaar. Consumenten en juryleden konden uiteraard ook nog hun favoriete papieren folders beoordelen.”
In deze editie van de ‘Beste Folder Award’ zijn er binnen vijf categorieën prijzen uitgereikt. Die zijn telkens onderverdeeld in een papieren winnaar en een online winnaar. Daarnaast is er een overall titel voor zowel de papieren folder als de online folder .
CATEGORIE | WINNAAR PAPIEREN FOLDER | WINNAAR ONLINE FOLDER |
Bouwmarkt, tuin en dier | Groenrijk (nieuw) | Groenrijk |
Persoonlijke verzorging | ICI PARIS XL (nieuw) | ICI PARIS XL |
Slapen / wonen | CASA (nieuw) | CASA |
Supermarkt / slijterij | Lidl (nieuw) | Dirk |
Warenhuis | Expert (nieuw) | Action |
Overall | Lidl (nieuw) | Dirk |
De verkiezing ‘Beste Folder Award’ wordt jaarlijks uitgevoerd door Adviesbureau Q&A, in samenwerking met Spotta en WePublish.