“Een digitaal magazine was tot nu toe een functioneel product: veelal een pdf van de printversie. Dat moest echt anders”, stelt Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle.
“Met de nieuwe Libelle-app zijn we erin geslaagd om de optimale mix van vormgeving, content en inspiratie te realiseren. Lezeressen gaan hier het vertrouwde ‘printgevoel’ in terugvinden, maar nu met veel meer mogelijkheden.”
Libelle is al jaren een invloedrijk merk met een maandelijks bereik van meer dan 4 miljoen vrouwen, aldus de uitgever. “In de nieuwe app zijn alle artikelen en rubrieken uit het weekblad opgenomen, aangevuld met vele extra’s. Zo komt het merk nog meer tot leven.”
‘Print en digitaal versterken elkaar’
Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines van DPG Media, vertelt over de digitale transformatie: “Libelle heeft als grootste mediamerk voor vrouwen al 85 jaar een belangrijke plek in de levens van haar lezeressen. Maar de manier waarop ze content consumeren verandert. Met ons digitale magazine, de app en de site, spelen we hierop in en kunnen we nu nog relevanter zijn in het leven van de lezeres. Ik geloof in een duurzame toekomst voor merken als Libelle, waarbij print en digitaal elkaar in goede harmonie versterken. Deze lancering is de start van duurzame digitalisering van onze magazinemerken.”