Het succesvolle en internationaal expanderende FLOW is 10 december op het Tijdschriftengala in de Amsterdamse Kromhoutfabriek gekroond tot tijdschrift van het jaar.
Tijdens het jaarlijkse feestje voor bladenmakers werd de kracht van het mediumtype papier meermaals benadrukt. “Vier papier tot aan de sluitingsceremonie”, gaf juryvoorzitter Marianne Zwagerman als boodschap aan het 700-koppige publiek mee.
Mediafacts heeft dit jaar diverse keren bericht over het onstuitbare succes van FLOW in het buitenland, daar waar de titel – die print als een feestje predikt en die gaat over creativiteit en mindfulness – in haar Nederlandse thuismarkt het verzadigingspunt nadert.
De echte groei zit de laatste jaren in de Engelstalige Flow-editie, die her en der in de wereld wordt verspreid, onder meer op luchthavens. Ook zeer succesvol is de licentie-uitgave van FLOW in Duitsland, waarvan de oplage al richting de 100.000 gaat, nog hoger dan in Nederland. Nieuwe licentie-activiteiten worden alweer ontplooid FLOW binnenkort ook op de Franse en Japanse markt.