De jaarlijkse kinderpostzegelactie gaat weer van start. Het 100-jarig bestaan van Kinderpostzegels wordt gevierd met een hele speciale interactieve zegel: via een QR-code kan een persoonlijke videoboodschap worden opgenomen en verstuurd.
Speciaal voor het 100-jarig bestaan is de eerste kinderpostzegel met een persoonlijke boodschap ontworpen, die door PostNL wordt uitgegeven. “Met behulp van een QR-code kan de verzender een persoonlijke videoboodschap opnemen voor de ontvanger, wat post ontvangen natuurlijk extra leuk maakt”, aldus de makers.
“Op de zegel staat een trampoline afgebeeld. Deze staat symbool voor het vangnet en de springplank die veel kinderen in moeilijke situaties missen. Naast de kinderpostzegels zijn er aan de deur en online ook producten als een shopper, een pleisterblikje en diverse kaarten die zijn ontworpen door kaartenpartner Hallmark verkrijgbaar.”
Op de St. Josephschool in Leiden, de stad waar Kinderpostzegels gevestigd is, presenteerde kinderidool Klaas van Kruistum de feestelijke bijeenkomst waar K.H. Prinses Margriet de nieuwe kinderpostzegel onthulde én de eerste bestelling plaatste.
Met een postzegel een persoonlijke videoboodschap opnemen
Herna Verhagen, CEO PostNL, vertelt: “Een eeuw lang werken we samen met Kinderpostzegels om kinderen te helpen die dit zo hard nodig hebben, daar ben ik ongelooflijk trots op. Elk jaar doen we ons best om een bijzondere kinderpostzegel te maken en dit jubileumjaar is extra speciaal. Voor het eerst kun je met een postzegel een persoonlijke videoboodschap opnemen. Met deze kinderpostzegels breng je je post tot leven én draag je bij aan gelijke kansen voor kinderen.”