De buitenreclame-gigant JCDecaux heeft het contract binnengesleept voor de reclame in alle 5.000 bushokjes in Londen.
De overeenkomst geldt voor acht jaar en is in die periode 700 miljoen euro waard, waarmee het de grootste ‘klus’ op het gebied van buitenreclame ter wereld is.
JCDecaux is het grootste buitenreclame-bedrijf ter wereld en ook in ons land op grote schaal actief. De Franse onderneming kaapte de Londense opdracht weg voor Clear Channel, wereldwijd haar grootste concurrent, en zal op 1 januari 2016 met haar werk in de Britse hoofdstad beginnen.
“Na de recente lancering van een digitaal scherm van 120 vierkante meter bij London Waterloo, een digitale reclamelocatie bij de Old Street Roundabout en de digitale torens bij Heathrow Airport, zal JCDecaux met deze nieuwe opdracht het buiten-landschap in Londen blijven veranderen,” aldus het bedrijf in een persbericht.
Volgens Leon Daniels, directeur bovengronds transport bij opdrachtgever Transport for London, gaan er in de Britse hoofdstad dagelijks 6,5 miljoen mensen met de bus.
“Met 5.000 bushokjes, vaak op fantastische lokaties, biedt dit een uitstekende kans aan adverteerders om hun klanten te bereiken.”
Overigens zijn de papieren posters zeer in trek. JCDecaux Nederland bijvoorbeeld biedt liefhebbers de gelegenheid populaire papieren posters eenmaal per week in Almere op te halen.