De restyling van het logo en de verpakkingen van Burger King is de grote winnaar van de ‘Dieline Awards’-competitie. De twaalfde aflevering van de jaarlijkse wedstrijd ontving zo’n 1.600 inzendingen uit 28 landen. “Deze winnende ontwerpen laten zien in welke richting de verpakkingsindustrie zich beweegt”, stelt de organisatie.
Het internationaal opererende reclamebureau JKR, met vestigingen in Londen, New York en Shanghai, was verantwoordelijk voor de eerste restyling van Burger King in twintig jaar. JKR creëerde een nieuw lettertype en kleurenpalet voor de verpakkingen, maar nam ook de restaurantinrichting en de werkkleding onder handen. De jury van de Dieline Awards riep de Burger King-case uit tot ‘Best in Show’ en kende er ook de ‘Rebrand of the Year’-award aan toe. JKR werd bovendien ‘Studio of the Year’.
Dieline is een creatief platform voor de verpakkingsindustrie met dagelijks nieuws over verpakkingsontwerp. Op de website zijn ook alle winnende verpakkingsontwerpen (in 63 categorieën) te zien en worden de cases beschreven. De uitreiking van de Awards vond begin juni virtueel plaats: de presentaties zijn nog terug te kijken.