Doe-het-zelf winkelketen Hubo verbreedt zijn mediamix. Naast de huis-aan-huisfolder worden ook dagbladadvertenties en digitale folders ingezet. Onafhankelijk onderzoek toont volgens DPG Media aan dat deze gecombineerde media-inzet leidt tot de beste resultaten.
Voor de recente campagne van Hubo zijn huis-aan-huisfolders verspreid in de gebieden rondom de 177 Hubo winkels. Naast deze reguliere inzet op de H-a-H folders heeft Hubo advertenties geplaatst in de dagbladen van ADR nieuwsmedia. ADR Nieuwsmedia bestaat naast de landelijke titel Algemeen Dagblad ook nog uit zeven regionale dagbladen (oa de Gelderlander, Tubantia en Brabants Dagblad). Naast de inzet van dagbladen is de folder van Hubo geplaatst op de site en app van Reclamefolder.nl. Zowel ADR nieuwsmedia als Reclamefolder.nl zijn onderdeel van DPG Media.
“Het doel van de campagne was inzicht te krijgen in het effect van het toevoegen van dagbladadvertenties en digitale folders aan de mediamix voor Hubo. Vanuit onafhankelijk onderzoek van DVJ Insights onder ruim 1.200 respondenten is te zien dat er een positief effect zichtbaar is onder degenen die zijn blootgesteld aan de campagne van Hubo: de campagne leidt tot meer positieve associaties, een positievere evaluatie van het imago van Hubo en een hogere overweging van Hubo”.
‘Een winnende combinatie’
De combinatie van folder en print heeft elkaar duidelijk versterkt in deze campagne, aldus DPG Media. “Er is maar weinig overlap tussen de twee kanalen. Samen hebben ze een completere doelgroep bereikt en sterkere effecten gesorteerd. De folder van Hubo is een hele mooie basis, door print toe te voegen wordt het merk verder versterkt op houding, imago en de perceptie van aanbiedingen”.
Lees meer over de behaalde resultaten op de website van DPG Media.