Tijdens het Brievenbusreclame (BBR) Congres op 21 mei wordt de winnaar bekend gemaakt van de Folder Vakprijs.
De Folder Vakprijs wordt jaarlijks toegekend. Een onafhankelijke jury beoordeelt de folders op innovatie, creativiteit, onderdeel van de communicatiemix, opvallendheid en de mate waarin de folder een oproep tot actie is.
De vakjury heeft nu drie adverteerders genomineerd voor de Folder Vakprijs 2015.
Dagvoorzitter Sofie van den Enk interviewt de genomineerden: Michel van Slingerland (Marketing Manager Hornbach), Erik Hogenboom (Hoofd Marketing & Actiecommunicatie Lidl) en Caroline van Turennout (Manager Marketing & Communication Europe Zeeman).
De winnaars van de voorafgaande jaren waren: V&D, HEMA, Karwei, Gall&Gal, Intratuin, DekaMarkt en Albert Heijn (2014).
Reacties
Henk Gianotten
Lidl gebruikt een nieuwe techniek om bij folders minder inschiet te realiseren. Men plaatst de drukcontrolestrip niet buiten de pagina maar verwerkt die in het paginabeeld waardoor de afsnede verkleind kan worden. Bij de extreem grote oplagen van de Lidl-weekfolders (food én non-food) kan dat veel besparing opleveren. Overigens, offsetrotatiedrukkers die zo’n kleine afsnede niet kunnen realiseren (bv als gevolg van de plaatgap) drukken de pagin’s toch met in-beelddrukcontrolestrips.