De campagne ‘Geef een (prenten)boek cadeau’ heeft als missie om alle kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken. Dit jaar verschijnt daarom Dolfje Weerwolfje in een full colour-uitgave die in februari in alle Nederlandse boekhandels verkrijgbaar is voor maar €2,99.
“Wat zou het mooi zijn als ieder kind een eigen verzameling met de mooiste kinderboeken in zijn kamer heeft staan”, stellen de initiatiefnemers van de campagne. “Met als resultaat dat boeken een vaste plaats krijgen in zijn of haar leven. Om die boekenkast te vullen, bundelen boekhandels en diverse partners ieder jaar hun krachten om in het voorjaar een jeugdboek en een prentenboek beschikbaar te stellen voor een klein bedrag.”
Dolfje Weerwolfje is vanaf de eerste publicatie in 1996 een doorslaand succes. In 1998 won het boek de prijs van de Nederlandse Kinderjury, en ook latere delen vielen van de serie vielen in de prijzen. In 2011 werd het boek verfilmd en kreeg dankzij de vele bezoekers een Gouden Film. In 2021 kreeg Paul van Loon 3 Gouden Boeken omdat van Dolfje Weerwolfje, SuperDolfje en Weerwolfnachtbaan ieder meer dan 75.000 exemplaren verkocht zijn. Het was voor het eerst dat een schrijver drie gouden boeken tegelijkertijd kreeg.