Het effect van direct mail op jongeren

Direct mail is niet alleen effectief voor 50-plussers of babyboomers, maar ook voor jongere generaties. “Jongeren waarderen direct mail even goed als ouderen en ondernemen zelfs het vaakst actie na het lezen ervan”, blijkt uit onderzoek van PostNL.

“Een belangrijk voorwaarde om jongeren via direct mail te bereiken is wel een creatieve en relevante boodschap die direct to the point komt”, concludeert PostNL. “Juist omdat deze doelgroep minder direct mails ontvangt, biedt direct mail voor deze groep veel kansen.”

Uit het onderzoek blijkt dat 37% van de jongeren direct mail als onderscheidend typeert. Een groot verschil ten opzichte van de 50-plussers waarvan 27% aangeeft direct mail onderscheidend te vinden.

Het effect van direct mail op jongeren

Direct mail is een volwaardige toevoeging in de mediamix, stellen de onderzoekers vast: “Richt dus niet alleen maar je pijlen op online media om jongeren te bereiken. Voeg ook eens een direct mail toe aan je mediamix om echte aandacht van je doelgroep te krijgen. Direct mail heeft een plek in huis. Op de deurmat of op de keukentafel bij de koffie. Een plek in de handen van jouw (potentiĆ«le) klanten.”

Direct Mail

Leave a Reply