Deze week krijgen 3,5 miljoen huishoudens de eenmalige gratis ‘Iedereen een Rembrandt’-krant in de brievenbus. Het Mauritshuis, het Rijksmuseum, Museum Het Rembrandthuis en Museum De Lakenhal willen met dit gezamenlijke initiatief ‘de grootste Rembrandt-tentoonstelling van Nederland’ organiseren.
Dit jaar is het 350 jaar geleden dat Rembrandt (1606-1669) overleed in Amsterdam. De speciale krant staat boordevol informatie over de wereldberoemde schilder. In elke krant is bovendien een kunstwerk van Rembrandt op A2-formaat toegevoegd: het Joodse Bruidje uit het Rijksmuseum, Zelfportret, leunend op een balustrade uit Museum Het Rembrandthuis, De Brillenverkoper uit Museum De Lakenhal of het late Zelfportret uit het Mauritshuis.
Poster uit de krant
“Met ‘Iedereen een Rembrandt’ hopen wij dat iedereen Rembrandt leert kennen als de bijzondere man en grote schilder die hij was. En bovenal willen we laten zien hoe zijn schilderijen, etsen en tekeningen ook vandaag nog jong en oud kunnen inspireren”, leggen de initiatiefnemers uit. “Haal de poster uit de krant en hang hem op met de afbeelding naar de buitenzijde. Zo doen we samen mee aan de grootste tentoonstelling van Nederland.”
Door een foto te maken van de Rembrandt(poster) aan het raam en die te uploaden op iedereeneenrembrandt.nl maken deelnemers kans om € 350 te winnen.
Reacties
Ana Frenkel
Ik wil graag meer informatie, ik wil nog mee doen
Ana Frenkel
mrprintpakt
Je vindt alle informatie op https://iedereeneenrembrandt.nl/
Henk Gianotten
Goede publiciteit voor Rembrandt en de tentoonstelling. Ik had ook graag gelezen welke drukker(s) de krant en de posters hebben geproduceerd. De vervaardiging van het drukwerk en vooral de logistiek zijn interessante onderwerpen voor de lezers van Print Pakt, vermoed ik.
mrprintpakt
Beste Henk, we hebben het even nagezocht. Contentmarketingbureau MPG (voorheen onderdeel van Roto Smeets) ontwikkelde de crossmediacampagne ‘Iedereen een Rembrandt’. In de krant ontbreekt een colofon, maar op basis van het FSC-licentienummer FSC-C129563 vermoeden we dat Koninklijke Drukkerij Em. De Jong de krant heeft gedrukt. Spotta stelt op haar website de 3,5 miljoen kranten te verspreiden: “We geven de krant extra attentiewaarde door het los bij het folderpakket te bezorgen.”
Het hele initiatief wordt mogelijk gemaakt door de BankGiro Loterij. .
Linda de Joode
Geachte mederwerkers , ik heb helaas deze krant nog niet ontvangen. Hoe kom ik in het bezit hiervan?
mrprintpakt
Beste Linda, je kunt de krant (en/of de poster) nog downloaden op https://iedereeneenrembrandt.nl/