Het tijdschrift Happinez is bij de uitreiking van de Mercurs 2019 verkozen tot ‘Magazinemerk van het Jaar’. “Een vernieuwend mindstyle-merk met een 360 gradenvisie”, stelt de jury.
De Mercurs zijn de belangrijkste jaarprijzen van de magazine-branche. In de categorie ‘Magazinemerk van het Jaar’ stak volgens de jury één genomineerde titel ‘er extra bovenuit’: Happinez. “Dit magazinemerk schrijft Vernieuwen met een hoofdletter. Hier bruist het continu van de inspirerende, creatieve en innovatieve ideeën, die zakelijk ook succesvol zijn.”
“Happinez bestaat vijftien jaar én is meer dan een tijdschrift: het is een vernieuwend mindstyle-merk met een 360 gradenvisie. Bij Happinez kijken ze telkens om zich heen en bedenken nieuwe manieren om de markt te bespelen. Daarmee zijn ze dé autoriteit op het gebied van spiritualiteit en bewust leven geworden, met een sterke (inter)nationale tijdschrifttitel, sociale media, events en online trainingen.”
De overige prijzen gingen naar de volgende winnaars:
Mercur Artdirection van het Jaar: Flow (Sanoma Media)
Mercur Marketinginnovatie van het Jaar: Instagram-training ‘Leef met de Maan’ – Happinez (WPG Media)
Mercur Reportage van het Jaar: Mr. Kaor – PS van de Week (DPG Media)
Mercur BeLOFte van het Jaar: Bret Hartman – Libelle (Sanoma Media)
Mercur Hoofdredacteur van het Jaar : Sander Schimmelpenninck – Quote (Hearst Netherlands)
Mercur Cover van het Jaar: ‘Famke Louise’ – LINDA.meiden (Mood for Magazines)
Mercur Event van het Jaar: Vriendin Speeddate – Vriendin (Audax Publishing)
PostNL Mercur Partnership van het Jaar: Donald Duck Kunstcollectie – Donald Duck (Sanoma Media) X Rijksmuseum
Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines: Jaap Biemans (Coverjunkie / Volkskrant Magazine (DPG Media)
Aldipress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar: AKO – Onbemande winkel Schiphol (Audax)