Plus Magazine bestaat 30 jaar. Het maandblad voor 50-plussers grijpt die gelegenheid aan om het belang en de waarde van een duidelijke (en interessante) doelgroep te benadrukken.
“Over ouderen bestaan veel vooroordelen. Ze zouden ongezond zijn, zuinig, saai, eenzaam, kleur- en seksloos. Kortom: totaal niet interessant als advertentiedoelgroep”, stellen de makers van het magazine. “De cijfers laten echter een heel ander beeld zien.”
Ze vatten daarom de kracht van Plus Magazine nog maar eens samen, te beginnen met ‘een enorm gemiddeld bereik’ van 834.000 lezers (m/v) per maand: “Lezers met geld. 80 Procent van het vermogen in Nederland zit bij 50-plussers. Lezers met tijd. Om je advertentie te lezen. En om te genieten van hun geld.” En: “De doelgroep van Plus Magazine wordt almaar groter. De verwachting is dat in 2025 43 procent van het totaal aantal Nederlanders bestaat uit 50-plussers.”