De Europese grafische industrie richt de blik met vertrouwen op de toekomst: grafische bedrijven hebben een unieke kans om voorop te lopen bij de combinatie van gedrukte en digitale communicatie.
Håvard Grjotheim, President & CEO van de grafische 07 Group in Noorwegen, onderbouwt die stelling door te verwijzen naar het feit dat drukkers in snel tempo meer en meer digitale expertise opbouwen, terwijl de digitale communicatiesector geen idee heeft van drukwerk.
Tijdens de vierde editie van de jaarlijkse Intergraf-conferentie ‘Print Matters for the Future’, ditmaal in Kopenhagen, gaf Grjotheim de voorzittershamer over aan Cees Verweij, voorzitter van het KVGO. Hij zal Intergraf nu de komende twee jaar leiden.
Ook Verweij benadrukt graag het belang van de combinatie van print en digitaal: “Bedrijven in Nederland en elders dienen te begrijpen dat het in de sector niet meer alleen draait om drukwerk, het is ook digitaal. Daar moeten ze zich zo veel als ze maar kunnen op focussen om de vele mogelijkheden die deze gebieden bieden op te kunnen pakken. De wereld van drukwerk verandert snel. Wij zijn integraal onderdeel van de communicatiemix.”