Glossy Vogue NL maakt comeback

Vogue Nederland komt terug met een nieuwe formule, hoofdredacteur én uitgever, Bloom Publishing. De makers van Linda. worden daarbij verantwoordelijk voor alle online en social activiteiten. “Wij kunnen het wereldberoemde merk in Nederland groot maken.”

In mei werd bekend dat uitgeverij Hearst ging stoppen met Vogue NL (en nog drie andere titels). “Vogue is internationaal een autoriteit op het gebied van mode, beauty en lifestyle, maar ook een medium dat vrouwen uitdaagt, inspireert en empowert’, stelt Bloom Pusblishing. Samen met Linda. brengt deze uitgeverij de titel nu terug naar Nederland. “Met een nieuwe redactionele aanpak krijgt elk nummer een geheel eigen thema. Uniek hierbij is dat ze de fotografie, styling en journalistiek compleet in eigen hand houden. Aan het roer staat een jonge nieuwe hoofdredacteur, die binnenkort bekendgemaakt wordt.”

De eerste Nederlandse cover, begin 2012

Marie Nanette Schaepman is eigenaar van Bloom Publishing, de nieuwe uitgever, en founding editor van Vogue NL. Zij zegt het volgende over de samenwerking met Linda.: “We zien hiermee kans de grootste high-end community van Nederland te worden, in print en online. Jildou en ik kennen elkaar heel lang, maar hadden nog nooit samengewerkt. Daarom hebben we enorm veel zin om dit avontuur samen aan te gaan.”

Sterke vrouwenmerken

Jildou van der Bijl, creatief directeur Linda.: “Ik vind het geweldig dat de twee sterkste vrouwenmerken van Nederland op deze manier de handen ineenslaan. Met de opgebouwde kennis en ervaring bij Linda. op het gebied van online content, social strategie en digitale distributie en het printteam onder leiding van Marie Nanette kunnen wij het wereldberoemde merk Vogue in Nederland groot maken. We breiden daarvoor bij Linda.nl uit met een team dat verantwoordelijk wordt voor Vogue.nl.”

Het eerste nieuwe Vogue magazine zal in februari 2022 verschijnen. Vogue.nl en de bijbehorende social kanalen gaan op 1 januari 2022 online.

Tijdschriften

Plaats een reactie