De tentoonstelling Lust for Life trok ruim 67.000 bezoekers en is daarmee de drukst bezochte tentoonstelling ooit van het Nederlands Fotomuseum. Dat is volgens de organisatie mede te danken aan de buitenreclamecampagne.
Om de expositie rond Ed van der Elsken – ‘een van de beste fotografen die Nederland heeft gehad’ – goed onder de aandacht van het publiek te brengen werden radio, tv, online media en buitenreclame ingezet. Volgens Annemarie van den Eijkel (hoofd marketing en communicatie) komen de foto’s van Ed van der Elsken goed tot hun recht in de buitenreclame en dat zorgt voor impact: “Op straat wordt namelijk een breed publiek aangesproken”.

Het museum wist dan ook met de tentoonstelling Lust for Life nieuw publiek te trekken. De hoop van het museum om minimaal 50.000 bezoekers te ontvangen is ruimschoots behaald.
Na afloop van de tentoonstelling is onderzoek gedaan onder 321 bezoekers. De tentoonstelling kreeg gemiddeld een 9,2. Deze hoge score zorgde er ook voor dat veel mond tot mond reclame tot stand is gekomen. Resultaat: 13% van alle bezoekers kwamen langs naar aanleiding van de affiches op straat, tegenover 36% via free publicity.