“Folders blijven fenomeen in Nederland”

Onderzoek toont 27% extra omzet door ondersteuning folder met online inzet.

“Folders zijn al tientallen jaren een fenomeen in Nederland. Waarom? Omdat wij een dichtbevolkt land met een beperkt aantal inwoners zijn en omdat Nederlanders relatief bewuste en kritische consumenten zijn.”

Dat schrijft Menno van der Steen van Adformatie.15_04_folder

“Zo is men gewend geraakt aan de informatievoorziening via folders en het knippen van vouchers en kortingsbonnen aan de keukentafel. zelfs retailers met een online verkoop kanaal zoals BOL.com en H&M zijn in foldering gestapt.

Retailers zelf zien direct het effect terug in extra verkopen als de folder wordt ingezet in het verzorgingsgebied rond de winkel. Sterker nog, aan de sales cijfers kan gezien worden op welke pagina en hoe groot het product in de folder stond… Voor veel retailers is de folder een verdienmodel geworden. Zo verkopen belangrijke retailers als Mediamarkt en Kruidvat ruimte in de folder aan merkfabrikanten.”

Folders

Plaats een reactie