De vraag naar evenementendrukwerk, zoals vlaggen, entreekaarten en spandoeken groeide flink in het eerste half jaar van 2022. Volgens online drukkerij Reclameland merkt de de drukkerijwereld dat mensen zin hebben om de door de corona-restricties uitgestelde feesten in te halen.
“Toen vanaf februari alles stapsgewijs weer openging, merkten we gelijk aan zowel het aantal bestellingen als aan het soort bestellingen dat er weer tal van bijeenkomsten werden georganiseerd. Voor bruiloften, feesten en festivals ontvingen we een hausse aan orders”, zegt Wouter Haan, CEO van Reclameland.
Volgens Haan steeg het aantal verkochte spandoeken met 37 procent. En vergeleken met pre-coronajaar 2019 werden er dit jaar al bijna twee keer zoveel vlaggen besteld. “Over het afgelopen half jaar werden al twee keer zoveel entreetickets besteld en nam het aantal bestelde vlaggen toe met ruim 15 procent. Bij de trouwkaarten is zelfs een groei van 126 procent ten opzichte van vorig jaar.”