Erwin van Luit, de nieuwe voorzitter van branchevereniging Magazine Media Associatie (MMA), heeft vertrouwen in de toekomst van de magazinemarkt: “Magazinemerken worden mediamerken.’
Van Luit staat volgens de branchevereniging ‘bekend als een mediaman die met een frisse blik naar bestaande titels kan kijken’. “Hij gelooft in een merk als totaalbeleving; een wereld waarin abonnees zich herkennen en waar ze elkaar kunnen ontmoeten: online en offline. Een mooi voorbeeld is wat hem betreft de Mercur-winnaar Margriet. Dit tijdschrift heeft de slag naar digitaal lezen weten te maken, zonder in te leveren op de papieren editie en de events”.
Inspiratie doet Van Luit ook op buiten de sector, schrijft MMA. “Red Bull vindt hij een inspirerend voorbeeld. ‘Niet vanwege de smaak want die is aan mij niet besteed, wel vanwege het feit dat het merk optimaal gebruikt wordt als paraplu voor verschillende verdienmodellen en daarmee groter is dan alleen het drankje. (…) Ik denk dat er nog veel perspectief zit in dit soort verdienmodellen en nieuwe kanalen, voor zowel grote als kleine uitgeverijen. Dat is sowieso een blijvende verandering. Er moet via verschillende kanalen content worden gemaakt. Magazinemerken worden mediamerken.”
Lees het volledige interview op de website van MMA.