Leesboekje cadeau bij ieder Happy Meal

CPNB en McDonald’s bundelen hun krachten om lezen en voorlezen te stimuleren. Tijdens de Kinderboekenweek, van 30 september tot en met 11 oktober, geven de fastfoodrestaurants van McDonald’s in ieder Happy Meal een leesboekje mee.

‘Sinds de start, vorig jaar, van het Happy Meal reader programma hebben wij al 900.000 boekjes aan jonge gasten uitgereikt. Als familierestaurant vinden we het belangrijk om bij te dragen aan leesbevordering. Met meer dan 250 restaurants in Nederland, zijn we heel toegankelijk en is lezen leuker en makkelijker maken, eigenlijk een heel logische stap. Kinderen vinden lezen steeds minder leuk en er wordt dan ook steeds minder gelezen. Met deze campagne kunnen wij samen met de CPNB nog meer mensen laten genieten van een mooi verhaal.’

De CPNB en McDonald’s hebben de Kinderboekenweekactie samen opgezet. ‘Het is een natuurlijke match om deze samenwerking met de CPNB te realiseren’, stellen de partners. De serie ‘Avonturen van de Boomtop-tweelingen’ is geschreven door Cressida Cowell, bekend van ‘Hoe tem je een draak’. Ieder jaar verschijnen twaalf nieuwe boekjes. Tijdens de Kinderboekenweek zullen verschillende boekjes uit deze serie beschikbaar zijn bij het Happy Meal.

Boeken

Plaats een reactie