Uitgeverij DPG Media gaat een meerjarig partnerschap aan met het CPNB. Beide bedrijven zetten zich daarmee samen in om het leesplezier onder kinderen te vergroten. “Dat is hulp die wij hard kunnen gebruiken in tijden van ontlezing”, aldus het CPNB.
DPG Media zet met onder andere de succesvolle jeugdtitels Donald Duck, Tina en Zo zit dat! activaties op om leesplezier bij kinderen te vergroten. “Naast deze titels worden ook de merken Libelle, Margriet, AD en regionale nieuwsmedia (BN DeStem, Brabants Dagblad, de Gelderlander, de Stentor, Eindhovens Dagblad, PZC en Tubantia) ingezet om ouders en verzorgers in heel Nederland te bereiken, en leesplezier bij iedereen dichtbij te brengen”.
“DPG Media en CPNB hebben als gezamenlijke missie om de jonge generatie aan het lezen te krijgen en het leesplezier te vergroten. Wij hebben enorm mooie plannen om hier vanuit onze kracht en specialiteit een steentje aan bij te dragen”, aldus Erik Roddenhof, CEO van DPG Media.
Met deze samenwerking wordt DPG Media ook partner van de Kinderjury. Dat is sinds 1988 de grootste lezersprijs voor kinderboeken, gekozen door kinderen zelf. Daarnaast treedt DPG Media toe als strategisch partner van de Kinderboekenweek. Hierbij gaat het mediabedrijf de Kinderboekenweek “nog groter, leuker en inspirerender maken”.
(foto: Michal Parzuchowski | unsplash)