De titels Kidsweek, Kidsweek in de Klas en Samsam worden per 1 december onderdeel van DPG Media. Daarmee breidt de uitgeverij haar kidsportfolio uit dat nu bestaat uit Donald Duck, Tina en ZoZitDat. “Met de overname wordt de missie van DPG Media om het lezen onder de jongere generatie te stimuleren, verder versterkt.”
“De merken Kidsweek en Samsam zijn een begrip onder kinderen en leerkrachten. Ze zijn de afgelopen decennia uitgegroeid tot crossmediale platformen met printuitgaves, websites, nieuwsbrieven, een app, sociale mediakanalen, events en lesmethodes voor het primair onderwijs.” De titels bereiken wekelijks meer dan 164.000 kinderen, ouders en leerkrachten.
Joyce Nieuwenhuijs, Directeur Magazines DPG Media, is blij met de overname. “Ik kijk met veel enthousiasme uit naar de toevoeging van Kidsweek en Samsam aan ons kidsportfolio. Hiermee kunnen we nog beter onze ambitie vervullen om het leesplezier onder de jongere generatie te vergroten. Ik zie veel potentieel om met dit mooie portfolio verder te groeien.”
Hoofdredacteur Henrike van Gelder heeft ook goede verwachtingen. “Ik ben blij dat we met DPG Media een nieuwe eigenaar hebben gevonden die alles in huis heeft om van de journalistieke titels Kidsweek en Samsam een nog groter succes te maken.”