Direct mail wordt goed ontvangen

Uit onderzoek van de Belgian Direct Marketing Association (bdma) blijkt dat direct mail goed wordt ontvangen door Belgische consumenten.

southport-small[1]“91 Procent van de mensen haalt minstens vijf keer per week zijn brievenbus leeg. 70 Procent van de bevolking is nieuwsgierig naar de inhoud ervan. En 87 procent van het geadresseerde reclamedrukwerk (direct mail) wordt gelezen.”

“Met een gemiddelde van slechts vier brieven per persoon per week wint direct mail aan aandacht”, concludeert de Letterbox Consumer Survey van de bdma: “32 Procent van de respondenten geeft de voorkeur aan geadresseerde reclamedrukwerk (direct mail) als informatiebron voor commerciĆ«le aanbiedingen, een score die hoger ligt dan bij andere publiciteitskanalen.”

De boodschap blijkt ook in 87 procent van de gevallen effectief gelezen te worden, stelt het onderzoek vast: “In 23 procent van de gevallen zetten de direct mails hem aan om actie te ondernemen, waarbij 13 procent tot aankoop overgaat. In de andere gevallen heeft dit kanaal tot een bijkomende zoektocht naar informatie geleid, zowel in de vorm van een winkelbezoek als via het Internet of andere media.”

[Letterboxconsumersurvey | Belgiƫ]

Direct Mail

Plaats een reactie