Supermarkt Albert Heijn organiseert, in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) en Freek Vonk, een innovatieve audiovisuele dierenkaartjes-spaaractie. Die moet de aandacht vestigen op bedreigde diersoorten en het belang van natuurbehoud.
Voor de campagne ‘Dieren laten van zich horen’ zijn 96 dieren geselecteerd die allemaal hun eigen kaartje hebben gekregen. Via die kaartjes kunnen kinderen en gezinnen van alles over ze leren, bijvoorbeeld waar ze leven. “Met de Soundbox kun je ook nog eens horen welke geluiden ze maken. Zo leert iedereen zelf waarom het zo belangrijk is dat juist alle dieren blijven bestaan en hoe we daar met z’n allen voor kunnen zorgen.”
Sparen voor dierenkaartjes en unieke Soundbox
Tijdens de actieperiode (9 september t/m 29 september 2024) kunnen klanten sparen voor een unieke collectie dierenkaarten met afbeeldingen en informatie over bedreigde diersoorten. “Bij elke €10 aan boodschappen ontvangen klanten vier kaarten. Op elke kaart staat in hoeverre en waarom het dier bedreigd wordt. De kleur van de kaart refereert aan het leefgebied waar het dier leeft: toendra, bossen, graslanden, woestijnen, tropische regenwouden, oceanen, de poolgebieden en dieren uit Nederland.”
De dieren laten van zich horen middels de unieke Soundbox, gemaakt van FSC-hout, legt Albert Heijn uit: “Swipe je kaartje en je hoort het dier. Met de Soundbox kun je naast de geluiden ook een quiz spelen; er zijn per dier vijf vragen die zijn ingesproken door Freek Vonk. In het verzamelalbum kun je veel meer lezen over de leefgebieden van de dieren en er is een handig bewaarblikje. Zo komen kinderen en hun ouders spelenderwijs meer te weten over deze bedreigde dieren en hun leefgebieden.”
Reacties
H Jansen
Leuke actie maar na 2 dagen waren de verzamelblikjes nergens meer te koop. Dat vind ik wel een minpuntje.