Pizzadozen met advertenties. Het idee is zo eenvoudig als het recept voor een goede pizza: gratis dozen voor de pizzeria, reclame voor de buurt en kunstenaars krijgen gratis promotie.
Reclamebureau ‘On the Box’ richt zich op pizzadozen met advertenties. Het bedrijf is een initiatief van pizza-ondernemer Sydney Groot (30), die vorig jaar een eigen pizzeria in Hoorn opende. Op zoek naar de beste pizzadozen ontstond een nieuw idee: “Een standaard pizzadoos kost al snel rond €0,35 per stuk. Met On the Box krijgen de pizzeria’s de premium pizzadozen gratis en staat hun eigen logo ook nog prominent in het midden.”
Elke pizzadoos heeft een vast stramien met maar liefst 14 advertentievlakken. Maar het initiatief gaat verder dan alleen advertenties: “De onderkant is ingericht voor kunstenaars, die hier hun werk gratis kunnen presenteren.”
Gekoppeld aan online platform
En aangezien de 21ste eeuw voornamelijk online is, heeft de pizzadoos ook een QR-code die gekoppeld is aan een online platform: “Elke aangesloten pizzeria krijgt een unieke pagina waar de adverteerders en kunstenaars extra informatie kwijt kunnen. Denk bijvoorbeeld aan acties en kortingen. Deze online pagina wordt ook in de regio van de pizzeria middels social media actief gepromoot.”