Steeds meer consumenten kiezen voor een naar eigen voorkeur samengesteld folderpakket. Inmiddels ontvangen bijna 90.000 consumenten wekelijks het zogenaamde Folderkiezer-pakket.
“Het Folderkiezer-pakket is enorm aan het groeien”, meldt folderverspreider Spotta. Dat keuzepakket heeft een gevarieerd aanbod van supermarkten, drogisten, meubelwinkels tot bouwmarkten. Vanaf de start van het nieuwe jaar zijn er meerdere adverteerders toegevoegd aan het pakket, waaronder Nettorama, DA, Hema en Plus.
“We verspreiden naast ons reguliere pakket het Folderkiezer-pakket wekelijks bij bijna 90.000 consumenten. Dit is een stijging van 58% ten opzichte van een jaar geleden”. Op Folderkiezer.nl kan de consument zelf zijn folderpakket kiezen samenstellen. “Die ontvangt dus alléén de folders die geselecteerd zijn, zodat er geen folders worden bezorgd die niet gelezen worden”, verklaart Spotta de groei in populariteit onder consumenten.
Ook voor de adverteerder heeft het keuzepakket voordelen. “Met Folderkiezer val je op de mat bij consumenten die zelf hebben aangegeven jouw folder te willen ontvangen. Hierdoor ben je gegarandeerd van kwalitatief bereik. Bovendien bereik je met het gepersonaliseerde Folderkiezerpakket ook de huishoudens met een NEE|NEE- of NEE|JA-sticker op de brievenbus.”