Campagne ‘#ikleesthuis’ verlengd

De vorige maand in het leven geroepen campagne #ikleesthuis gaat nog zeker tot eind mei door. De actie wil alle Nederlanders wijzen op het belang van boeken lezen, “juist nu zoveel mensen thuiszitten door het coronavirus”.

“Het collectieve boekenvak probeert op deze manier iedereen die thuiszit een hart onder de riem te steken in deze onzekere tijd”, stelt -mede-initiator CPNB.. “Deze speciale leesbevorderende campagne rond het ‘thuislezen’ is er op gericht zoveel mogelijk (potentiële) lezers aan een mooie (lees)ervaring met een boek te helpen, juist nu het sociale leven stil is komen te liggen en zoveel mensen noodgedwongen aan huis gekluisterd zijn.”

De campagneposters

De campagne heeft volgens CPNB de afgelopen weken ongelooflijk veel aandacht gekregen in diverse kranten, tijdschriften, radio, tv, lokale media, maar ook online. “De hashtag #ikleesthuis is nog steeds trending en vaak in de Top 20 van trending-topics van de diverse sociale media. Meer dan 1 miljoen lezers werden al bereikt via sociale media. In duizenden abri’s van JCDecaux hangen de posters en iedere boekhandel en bibliotheek heeft exemplaren gekregen met gratis hulp van het CB. Ook Lezerscommunity Hebban.nl doet mee met o.a. speciale #ikleesthuis-leesclubs.”

  • Meer informatie:
Boeken Buitenreclame

Plaats een reactie