Waar social media het moeilijk hebben als het gaat om vertrouwen, gaat het buitenreclame (‘Out of Home’) voor de wind: uit onderzoek van Nielsen blijkt dat ruim de helft van de consument (56%) dit medium vertrouwt. Als merk kun je daar je voordeel mee doen, stelt mediabureau Dentsu Aegis Network.
Het onderzoek van Nielsen laat ook zien dat een combinatie van online advertenties en buitenreclame (‘OOH’) het vertrouwen in een merk doet toenemen, schrijft het mediabureau in haar jaarlijkse magazine Connected Magazine: “Misschien dat het te maken heeft met het feit dat we dit medium al zo lang kennen of dat het deel uitmaakt van het openbare, fysieke leven. En dat het zonneklaar is dat het om reclame gaat, zal wellicht ook helpen. Hoe dan ook, OOH voelt gewoon lekker vertrouwd. Daar kan met de inhoud van de campgne nog een schepje bovenop gedaan worden. Campagnes die inspelen op actualiteit, gesprek van de dag zijn en relevant zijn voor het publiek, verhogen het vertrouwen bij consumenten.”
Statische posters vertrouwd
Waar online al jaren enorm groeit, bleef Out of Home lang achter wat betreft digitalisering, stelt het artikel – maar ‘elk nadeel heb z’n voordeel‘: “Er worden flinke stappen gemaakt, maar het overgrote deel van Out of Home bestaat nog steeds uit statische posters. Maar liefst 80 procent van de markt om precies te zijn. En statische posters hebben geen last van het dalende vertrouwen van consumenten in online media, integendeel.”