Ondanks de vluchtigheid van buitenreclame (ook wel Out Of Home, of OOH, genoemd) is het medium wel degelijk effectief. Marktonderzoekers van Validator namen deze zomer de proef op de som met abri-posters voor Sky Radio: “De campagne heeft precies gedaan wat het moest doen.”
Met bekende slogans zoals ’the summer station’, ’the christmas station’ en ’the feel good station’ wil Sky Radio inspelen op de gemoedstoestand van consumenten. Voor de luistercijfers is het luisteren naar de radio op het werk daarbij verreweg het belangrijkst. Om deze reden wil Sky Radio groeien in deze categorie.
Daartoe werd afgelopen zomer door Validators, Sky Radio (Talpa) en OOH-exploitant Exterion Media een Out-of-Home campagne van vier weken opgezet in Amersfoort, waarbij een steekproef van de groep die de buitenreclame heeft gezien is vergeleken met de groep die de buitenreclame niet heeft gezien.
Volgens Exterion heeft de campagne precies gedaan wat het moest doen: “Namelijk de overweging van Sky Radio significant verhogen voor ‘radio luisteren op het werk’. De hogere overweging zien we ook terug in het daadwerkelijke gedrag. Mensen die zich met zekerheid wisten te herinneren de campagne te hebben gezien, geven ook aan meer Sky Radio geluisterd te hebben.”