Buitenreclame ‘goed van start in 2022’

De bestedingen aan (digitale) buitenreclame – ook wel Out Of Home genoemd, of OOH – zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op € 49,3 miljoen. Dat was € 22,6 miljoen in Q1 2021.

“De grootste groei kwam in dit kwartaal voor rekening van digitale out of home (DOOH)”, schrijft branchevereniging Outreach. “Die stijging bedroeg 123% en kwam uit op € 21 miljoen. In Q1 2021 was dit nog € 9,4 miljoen. Aan traditionele out of home werd € 28,3 miljoen uitgegeven (+115%).”

“De groei van de markt in Q1 is een ruime verdubbeling ten opzichte van de groei in het vorige kwartaal. Daarin werd het herstel na alle lockdowns en andere maatregelen rond corona met +55% al stevig ingezet. DOOH was daarin een belangrijke trekker, maar nu laten de traditionele vormen van buitenreclame ook hun herstelvermogen zien.”

Bestedingen aan (digitale) buitenreclame per kwartaal in 2021/Q1 2022 (x € miljoen) – bron: Outreach

“Ten opzichte van het eerste kwartaal 2021 heeft DOOH weer een extra aandeel gewonnen in de totale OOH-bestedingen en kwam in Q1 2022 uit op 43%. De verwachting is dat dit in de loop van het jaar verder zal toenemen. In 2021 was dit ook het geval”, aldus Outreach.

Buitenreclame

Plaats een reactie