Deze week start een unieke, gezamenlijke en branchebrede tijdschriftencampagne voor tabaks- en gemakswinkels en boekhandels in Nederland.
“Deze winkels zijn in de Covid periode hard getroffen door de lockdowns”, schrijft MMA over de campagne. “En nog steeds zijn er consumenten die de weg niet terug hebben weten te vinden naar deze winkels voor de aankoop van tijdschriften. Bovendien zorgen de verontrustende (economische) ontwikkelingen in de wereld voor een dalend consumentenvertrouwen.”
Distributeur Betapress, onderdeel van Audax, heeft daarom het initiatief genomen om een unieke tijdschriftencampagne op te zetten. Dat doet ze samen met Aldipress, de Magazine Media Associatie (MMA), AKO, Blz, Bruna, CIGO, De Giftclub, Libris, Primera, en ReadShop. Ook alle Nederlandse en internationale uitgevers doen mee. Alle krachten van de deelnemende partijen worden gebundeld.
De initiatiefnemers: “De kracht van de deelnemende winkels is de beschikbaarheid van een zeer rijk en divers aanbod van tijdschriften. Daarnaast is het belangrijk om een pluriform aanbod van tijdschriften te hebben én te behouden voor nieuwsgaring, inspiratie, educatie en ontspanning.”
De pay-off van de campagne is: “Hoe specifiek je interesse ook is, wij hebben er een tijdschrift over”. De consument wordt gestimuleerd om naar de deelnemende winkels te gaan. Daar kunnen ze meedoen aan de winactie “Koop een tijdschrift en maak kans op een jaar lang een gratis tijdschrift naar keuze. Of € 50,00 tijdschrift tegoed bij je lievelingswinkel”.
De actie loopt tot 3 oktober 2022. Ze wordt door alle partijen ondersteund met onder andere tijdschriftadvertenties, radio commercials, en promotiematerialen in de winkels. De campagne zal ook zichtbaar zijn op de social media kanalen van de betrokken partijen.