De Bouwmarktshop.nl, een specialist in professionele bouwmaterialen, zorgt met een buitenreclame-campagne en retargeting op Instagram en Facebook voor extra impact in Amsterdam West.
Campagneresultaten worden verbeterd wanneer out of home en mobile worden gecombineerd, stelt buitenreclame-exploitant JCDecaux: “De lokale campagne-opzet van deze online bouwmarkt is hier een perfect voorbeeld hiervan. Het doel van de campagne betreft het vergroten van de aankoopintentie. De Bouwmarktshop.nl heeft bij JCDecaux vier flights ingekocht van 50 vakken in Amsterdam West. Na één flight scoort de campagne al bovengemiddeld goed.”
De lokale inzet van buitenreclame werd aangevuld met de inzet van de retargeting feature op Instagram en Facebook: “Op social media werden na de eerste flight 21.217 personen bereikt en heeft de campagne online 70.626 weergaven gerealiseerd. De inzet van de buitenreclame-objecten zorgen per flight voor nog eens 686.351 impressies in Amsterdam West.”
Homepage dezelfde uiting als op de posters
“Ook op de homepage van de website werd dezelfde uiting als op de posters in Amsterdam getoond. Op de affiches worden de verschillende punten, waarop het bedrijf zich focust, belicht en passanten worden uitgenodigd om meer informatie over het bedrijf op te vragen. Hierbij werkt de retargeting via social media erg goed, voorbijgangers worden op een later moment nogmaals herinnerd aan de poster van De Bouwmarktshop.nl.”