Bouwmaat, groothandel in bouwmaterialen, wil met gepersonaliseerde folders de klantervaring verder optimaliseren: “Het is toch mooi als tegelzetters op de voorpagina zien dat ze van hun favoriete merk tegellijm de derde zak gratis kunnen krijgen?”
Nick Vieberink, manager marketing en e-commerce bij Bouwmaat, vertelde eind vorig jaar al eens aan Twinkle Magazine dat het bedrijf ‘stoere dingen doet met data‘: “Passie voor klanten is een van de kernwaarden van het bedrijf en door middel van data willen wij dit op alle kanalen waarmaken.”
Deze maand maakte Vieberink tijdens het ‘Data Drive Commerce‘ vakevenement duidelijk dat deze omnichannel strategie óók de reclamefolders van Bouwmaat betreft, schrijft Twinkle: “Ook daarbij kijken we hoe we zo goed mogelijk kunnen aansluiten bij de individuele vakman. Dat geldt zowel voor de verspreiding – wie krijgt de folder en wie niet? – als voor de inhoud.”
Conversie van folder gaat omhoog
Vanwege nog wat technische uitdagingen denkt Vieberink dat het ‘nog wel een jaartje’ kan duren eer het gepersonaliseerde drukwerk bij klanten op de mat valt. Hij verwacht dat het gaat lukken om de folders per 2021 te personaliseren: “De productiekosten liggen per folder 30 procent hoger, maar we gaan dus goed kijken naar het adressenbestand en daarmee zal de oplage dalen. De conversie zal omhoog gaan.”