De bewustwordingscampagne ‘Geef meer met een boek’ van het CPNB krijgt belangeloos ondersteuning van twee nieuwe mediapartners. JCDecaux maakt de campagne extra zichtbaar via abri’s door het hele land en het Boekenweekgedicht zal dankzij Boomerang breed worden verspreid via de welbekende kaartenrekken.
Het doel van de CPNB is om een concrete gedragsverandering in Nederland te bewerkstellingen op het gebied van lezen en boeken, om zo leesbevordering en boekbezit te stimuleren. “JCDecaux en Boomerang bieden ons de mogelijkheid een groot en nieuw publiek te bereiken. Wij zijn meer dan trots op deze bijzondere nieuwe samenwerkingen. Dankbaar zijn we ook omdat het boekenvak dit soort genereuze initiatieven echt nodig heeft.”
Scoren onder jongeren
Bart de Vries, commercieel directeur bij JCDecaux, legt zijn betrokkenheid uit: “Met onze reclamedragende abri’s en mupi’s bereiken wij wekelijks ruim 50% van de Nederlandse bevolking en scoren wij juist onder jongeren, die vaker en meer buiten zijn, nog hogere bereiksresultaten. Door de CPNB de mogelijkheid te bieden gebruik te maken van onze objecten, die in vrijwel alle grote steden een prominente rol innemen in het straatbeeld, hopen wij weer meer mensen aan het lezen van een boek te krijgen.’
Positieve associatie creëren
Remco Duinkerken, eigenaar van Media Depot (waaronder Boomerang Media), zegt: “Onze freecards zijn bij uitstek het medium om een positieve associatie te creëren. Met mooie gedichten of pakkende quotes op onze freecards dragen we bij aan het imago van boeken bij jongeren.”