Sinds het Amerikaanse ‘Black Friday’-fenomeen is overgewaaid naar Nederland, stunten ook hier steeds meer retailers met aanbiedingen. Om die korte deals onder de aandacht te brengen, koos MediaMarkt voor een geheel nieuwe reclamemethode: gedurende een week werden hun abriposters op 1.000 locaties door het hele land elke dag gewisseld.
Het is, volgens de Out Of Home-specialisten van Kinetic, voor het eerst dat een abricampagne op deze manier werd uitgevoerd. Ondanks dat het wisselen van de posters de nodige logistieke uitdagingen met zich meebrengt, zette buitenreclame-exploitant JCDecaux zich graag in om de flexibele mogelijkheden van OOH breder uit te dragen.
Alternatief voor de huis-aan-huis-folder
Bart de Vries, Commercieel Directeur van JCDecaux, stelt: “Wij bespeuren bij vooral retailers de behoefte naar een alternatief voor de huis-aan-huis-folder die snel uit de grote steden van Nederland verdwijnt. Door dagelijks de abri-affiches te wisselen, kunnen deze bedrijven nu ook zichtbaar op straat deze aanbiedingen communiceren. Met de zekerheid dat deze ook daadwerkelijk gezien worden door het grote publiek. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat deze eerste campagne van de MediaMarkt door veel adverteerders herhaald gaat worden.”