Buitenwinkelketen Bever breidt haar crossmediale contentstrategie uit met een nieuw kanaal: een papieren magazine, Buitentijd, dat viermaal per jaar in een oplage van 450.000 exemplaren verschijnt.
Via alle kanalen
Aan Adformatie legt Rutger Houweling, head of content bij Bever, uit waarom: “Ons doel is om zo veel mogelijk mensen te motiveren naar buiten te gaan en ervoor te zorgen dat ze daar een mooie tijd doorbrengen. Via al onze kanalen dragen wij deze boodschap uit. (…) Dat doen we op onze blog, met onze videoproducties en nu ook offline in het magazine. We laten zien dat tekst, video en muziek naadloos in elkaar kunnen overvloeien, zowel in print als online.”
‘Grootste outdoormagazine’
Met een printoplage van 450.000 is het seizoen-gerelateerde Buitentijd het grootste outdoormagazine van Nederland, stelt Houweling in een interview met Nederlands Medianieuws. 250.000 exemplaren worden naar zogenoemde look-a-likes van Bever’s vaste klanten verstuurd en 50.000 exemplaren komen op sport- en horecagelegenheden in de grote Nederlandse steden te liggen.Het magazine is gratis mee te nemen bij de Bever-winkels en het wordt meegestuurd met elke webshop-levering.