Bereik van huis-aan-huisbladen in beeld

Vijf uitgevers van huis-aan-huisbladen hebben GfK en NOM opdracht gegeven onderzoek te doen naar het lezersbereik van circa 300 HAH-bladen.

Eind 2014 worden de eerste resultaten verwacht.

Irena Petric, directeur van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) is blij dat er na de eerdere samenwerking met de verspreiders van folders in de ‘Foldermonitor’ nu ook een overeenkomst is met de HAH-uitgevers: “Dit past goed in de strategie van NOM om voor alle print mediumtypen representatieve, betrouwbare en transparante bereikscijfers te leveren.”

Het onderzoek voor de ‘HAH-bladen Monitor’ is inmiddels begonnen. Er zullen uiteindelijk 30.000 respondenten van 13 jaar en ouder via internet worden ondervraagd, zodat er representativiteit op een laag regionaal niveau kan worden gegarandeerd: “De resultaten zullen geschikt zijn voor mediaplanning en goed vergelijkbaar zijn et andere NOM-onderzoeken.”

[Drukwerk.nl]

 

Plaats een reactie