Met de publicatie van The Package Design Book 6 presenteert uitgever Taschen een fraai overzicht van het beste op het gebied van verpakkingsontwerp. Het boek bevat alle winnaars van de toonaangevende Pentawards-competitie uit 2019 en 2020.
Deze zesde editie van The Package Design Book toont meer dan 500 ontwerpen uit 45 landen. Het is daarmee een 512 pagina’s dikke staalkaart van creatieve verpakkingen. Deze ontwerpdiscipline wordt volgens Taschen steeds belangrijker: “Het eerste wat je van een product ziet als je een winkel binnengaat, is de verpakking. De kwaliteit van de verpakking is van grote invloed op de keuze van de klant om een product wel of niet te kopen.”

Taschen wijst bovendien op de populariteit van unboxing video’s. “Uitpak-filmpjes worden door miljoenen volgers op sociale media bekeken. Verpakkingsontwerp is onderdeel van ons dagelijks leven. Maar het is ook een krachtig marketingmiddel. Hoogwaardige verpakkingen verhogen de waarde van het merk.”