Amazon lanceer voor het eerst een gedrukte catalogus. Het bedrijf verzendt in november een catalogus met speelgoedartikelen, getiteld ‘A Holiday of Play’, aan miljoenen klanten.
Dat bevestigt de woordvoerder van het bedrijf in een e-mail aan CNBC. “Amazon is verheugd om onze klanten een nieuwe manier te bieden om dit seizoen speelgoed te kopen”, zegt Amazon in een verklaring.
De catalogus heeft een duidelijke retro-look en roept herinneringen op aan de oude Toys ‘R’ Us-catalogi die – gestopte – speelgoedwinkel zo succesvol hebben gemaakt. Sommige van de aanbevolen speeltjes hebben een QR-code, zodat de lezer direct kan scannen en naar meer producten kan zoeken.
Lezers kunnen de productafbeeldingen in de catalogus ook scannen met hun Amazon-app om meer informatie te krijgen en ze aan hun winkelwagentje toe te voegen.
De overstap naar papier is Amazon’s volgt op het openen van ‘echte winkels van baksteen’ in verschillende Amerikaanse steden.
Aanval Trump
Overigens opende in april dit jaar president Trump de aanval op Amazon. Het bedrijf zou onterecht kortingen bedingen en daarmee de Post Office miljarden kosten. Een filmpje met fact checking vertelt een ander verhaal.