De Print Pakt campagne beter zichtbaar maken, dat is het doel van Alex Kunst die op 9 februari tot mr. Print Pakt werd benoemd.
Op social media, het web, op papier en door persoonlijke ontmoetingen zoekt mr. Print Pakt de dialoog met ondernemers, marketeers, inkopers, uitgevers en creatieven.
Alex Kunst is journalist, tekstschrijver, bladenmaker en communicatieadviseur. Als hoofdredacteur zette hij destijds Graficus en Publish opnieuw op de kaart door vernieuwingen door te voeren. Het succesvolle blad Printmatters werd volledig door hem ontwikkeld en in de markt gezet.
Dankzij zijn ruime ervaring in de grafische industrie specialiseerde Alex zich in prepress, ict, typografie, vormgeving en digitale ontwikkelingen.
Zijn eerste optreden als mr. Print Pakt is tijdens een aantal sessies op 10, 11 en 12 maart tijdens de vakbeurs te Gorinchem.
Reacties
Henk W. Gianotten
Helemaal onbevooroordeeld ben ik natuurlijk niet. Ik ken Alex als eindredacteur en als hoofdredacteur. Bezeten van het medium. In voor nieuwe dingen en echt betrokken bij het verleden. Met voldoende kennis van de industrie. Hij schrijft er niet alleen over, hij kan ook teruggrijpen op een jarenlange ervaring in de productie van complexe grafische producten. Hij is de ideale ambassadeur voor deze campagne. Denk ik. Veel succes.
Ulbe Jelluma
Succes! O.a. ook door Print Pakt en Print Power kunnen we invloed blijven uitoefenen op opdrachtgevers en bureaus gedrukte media te blijven inzetten in campagnes.
Edwin van der Loo
Ik denk dat het tijd is dat we weer eens gaan fietsen.
Yuri van Doesum
Eens met Henk Gianotten. Alex is een prima belofte voor dit initiatief! Om de genoemde redenen, maar ook omdat hij de digitale wereld kent. Die twee verbinden, dat zorgt dat print nog volop meedoet. Dankzij mooie praktijkvoorbeelden, denk aan luxe kaarten, magazinecovers en verpakkingen, zien we bij softwaredealer en trainingscentrum DOESUM software + support weer toenemende belangstelling voor print. Nieuwe mogelijkheden om vanuit toegankelijke software en samenwerking met goede drukkers bijzonder ‘pakkende’ dingen te maken, voorziet in een grote behoefte. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Esko lijn: (voorbeeld video) https://www.youtube.com/watch?v=gltyCdo0_RM Succes, Mr. Print Pakt!