Supermarkt Albert Heijn is begin deze maand van start gegaan met een nieuw tijdschrift: Gezond Vooruit. Het 52 pagina’s dikke magazine wordt huis-aan-huis verspreid en is ook verkrijgbaar in alle AH supermarkten.
“Gezond Vooruit was een plan dat we al hadden, maar nu passender dan ooit”, stelt Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn. Zij verwacht daarom dat het magazine aansluit op wat veel mensen bezig houdt en interesseert, juist nu: “Gelukkig vinden steeds meer mensen een gezonde levensstijl belangrijk. Daar kunnen we allemaal extra hulp en inspiratie bij gebruiken. Gezond Vooruit biedt veel praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt.”
Het nieuwe magazine van Albert Heijn is onderdeel van een uitgebreid voorlichtingsprogramma over beter eten. Volgende edities verschijnen in september en januari.
Reacties
Henk Gianotten
Ik nam het blad mee naar huis en was erg verrast dat AH zich zo expliciet op de gezondheid richt. De kwaliteit van tekst en afbeeldingen was goed. Voor een AH-uitgave was het advertentie-aandeel van toeleveranciers relatief beperkt. Slechts 7 advertenties op een omvang van 52 pagina’s. Bij Allerhande is dat lucratiever. Ik kon nergens in “Gezond vooruit” vinden welke drukker en welk prepressbedrijf dit exemplaar hebben geproduceerd. Bij Allerhande wordt vermeld dat Neroc de lithografie verzorgt en dat Mohn in Gütersloh (D) het drukt. Vorig jaar drukte Em. de Jong in Baarle-Nassau enige speciale publicaties zoals de uitgebreide Kerstfolder voor AH. Jammer dat MPG nu niets over de makers wilde zeggen.