‘Adverteren effectiever in positieve media’

Uit het onderzoek van uitgever Hearst blijkt dat een positieve context adverteerders helpt effectiever mensen te bereiken en tot actie aan te zetten. “Wanneer Nederlanders een positief gevoel ervaren tijdens mediagebruik, praten 2 op de 5 met een ander over wat ze gelezen, gezien of gehoord hebben.”

Magazine Media Associatie (MMA) schrijft over het onderzoek: “Een derde van de respondenten gaat op zoek naar meer informatie naar aanleiding van een artikel of video. Een kwart zoekt naar aanleiding van een advertentie meer informatie op.”

Hearst maakte een video over de ‘Power of Positivity’

Magazine-lezers zijn vatbaarder

“Opvallend is dat magazine-lezers vatbaarder zijn voor media met advertising dan niet-magazine-lezers. Het magazine (print) is daarnaast het enige mediatype dat erin slaagt zowel te informeren, te ontspannen als me-time te creëren. Andere media zitten óf sterk aan de informatieve kant, óf juist aan de entertainment kant.”

Tijdschriften

Plaats een reactie