HAH-kranten scoren nog steeds zeer hoog op bereik: 11,9 miljoen Nederlanders lezen wel eens een HAH-krant.
Volgens het bereiksonderzoek NOM HAH-kranten Monitor 2016 bewijst dit dat de HAH-krant nog steeds een relevant massamedium is. Het grootste gedeelte van de lezers leest alleen een papieren editie (85%); 15% leest (ook) digitaal. Zelfs een deel van de mensen die een Nee-Nee sticker bezitten, leest HAH-kranten (19%).
Niet alleen het lokale en regionale nieuws in de HAH-bladen wordt gelezen, ook de advertenties. 53 Procent van de lezers onderneemt actie naar aanleiding van de advertenties: men overweegt bepaalde aankopen (26 procent), bezoekt een winkel (22 procent), wint meer informatie in (13 procent), koopt regelmatig zaken uit een HAH-blad (13 procent) en bezoekt een webwinkel (11 procent).
De NOM HAH-kranten Monitor 2016 is uitgevoerd door GfK en wordt gebruikt door uitgevers en mediabureaus voor de planning van advertentiecampagnes in HAH-kranten.